enbusighemlighet.blogg.se

Denna blogg handlar om något unikt som att kissa i byxorna. Att det förekommer och händer vet alla om men att två personer bloggar om det är unikt. Välkommen till denna blogg, där två kissnödiga representanter från vardera kön skriver och delar med sig.

Kiss & idrott

Publicerad 2016-02-14 09:03:46 i Allmänt,

Det finns tillfällen då det faktiskt anses vara ok att kissa på sig, tro det eller ej. Som till exempel idrottssammanhang. Springer du ett marathon, åker Vasaloppet, cyklar Vättern runt - ja då är det inte säkert att du vill ta den där kisspausen. 
 
Jag löptränar mycket. Springer både långa och kortare distanser. I den världen pratas det relativt öppet om vad man gör om man blir kissnödig under en runda eller under ett lopp. Jag kan ärligt säga att om jag är ute och kör en vanlig runda, utan något fokus på att pressa tider och sätta personbästa, då kliver jag av och kissar i buskarna. Inga problem. Men, är jag mitt uppe i ett lopp där jag verkligen vill få så bra tid som möjligt, så skulle jag medvetet välja att kissa på mig. Och det skulle inte vara något jättekonstigt med det. Det kan hända alla helt enkelt.
 
Det är fortfarande ett medvetet val av mig men som fattas på grund av den rådande kontexten och situationen som jag befinner mig i. Mer ett "nödvändigt ont" och därför blir det accepterat även av andra. Väljer jag däremot att helt medvetet kissa på mig i min kläder ståendes bredvid en toalett, då är det mindre accepterat. 
 
Eller? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela